Friday, April 28, 2006

Tristessfantasi no. 1

Jag hatar å koda. Även den lilla meskod jag lyckas prestera kostar blod och skoskav. Jag e inte gjord för sånthära. Jag vill bli kulturantropolog när jag blir stor fan. Den ondaste av dom onda vill jag bli, ta foton på medelåldersmännen när dom klappar varandra på axeln på styrelsemötena och plita på mitt magnum opus Concrete contextualities in primitive communication: Magic believes and practices among Swedish males in extended affinity groups, a thick description. Jag skulle titta på valkiga ryggar i smyg och dregla över det begärbara o- och övermänskliga jag e rätt bra på dom där verktygen har övat i syfte att utplåna dem. Men varför döda sina darlings när en skulle kunna leka sig igenom karriären?

ok, åter till hemtentan.

1 Comments:

Blogger Kajsa Hallberg Adu said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHHHAAAAA, du har ngt där! Ska vi bli antropologer tillsammans? Pax för KULTUR-, du kan få bli SOCIAL-. Dammingudinna, alltså, jag bara vred mig när jag kom fram till "a thick description" så fantastiskt kul.

5/02/2006  

Post a Comment

<< Home