Sunday, May 07, 2006

Nej till coolhet.

Jag tror inte att jag var den enda som gjorde stora lovar för att slippa komma nära honom. Han skrämde mig. Än mer rädd var jag för att vilja vinna hans gunst.

I hörnet satt de. De tyckte inte om oss, vi tyckte inte om dem. Eller? De löd hans minsta vink, och när han vände sig till oss ville många av oss också. Vara med. Stopp. Vi behövde varandras hjälp för att säga stopp.

Han var karismatisk som få. De var en uppvisning i hierarkisk organisering. Vi spelade TP. Flugornas Herre-assosiationer, någon? Men nej, för vi vann.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag ville bara sjunga,
jag ville bara sjunga lite...tror jag

5/07/2006  
Blogger kamikaze said...

men kan inte din och min verklighet vara liksom olika utan att behöva konkurrera med varandra? jag vet inte, men jag tänker mig det så.

aja. nu slipper vi han resten av året. :D!!!

5/10/2006  

Post a Comment

<< Home